Uitgesproken
Aan mooie projecten geen gebrek in 2021-2022. Sterker nog, we moesten keuzes maken. We wilden geen opdrachtgevers teleurstellen, maar het kon niet anders. Ondertussen werkten we snoeihard aan projecten die wel pasten. Natuurlijk gericht op duurzaamheid, veiligheid en gezondheid.
Meer dan andere boekjaren realiseerden we ons dat we ons moesten uitspreken. Welke projecten kiezen we wel, welke niet. Maar ook: hoe uitgesproken zijn we in de werving van nieuwe collega’s? Want zo ruim het aanbod aan projecten is, zo krap is de arbeidsmarkt. Onze uitdaging zit vooral in het vinden van mogelijkmakers.
En hoe uitgesproken zijn we voor de mensen die al bij ons werken? Is de focus nog helder? Een groep collega’s hield de strategie tegen het licht en scherpte deze aan. Met meer maatschappelijk verantwoord ondernemen en meer ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Onze mensen zijn tenslotte ons belangrijkste kapitaal.
Tot slot lanceerden we nog iets nieuws. De podcastserie Duurzame toekomst. Hierin spreken collega’s en partners zich letterlijk uit over thema’s als gezondheid, WELL, houtbouw en klimaatadaptatie. We hebben heel veel kennis in huis. Uiteraard blijven we die toepassen in spraakmakende projecten. Maar we delen de kennis ook graag in andere vormen.