Hinderlijk
Omdat DGMR al lange tijd met geluid en trillingen van trams, metro, lightrail en heavyrail bezig is, willen we dit onder een bredere groep betrokkenen onder de aandacht brengen. “Omdat trillingen en geluid hinderlijk, verstorend of zelfs schadelijk kunnen zijn, is aandacht hiervoor steeds belangrijker”, stelt DGMR-directeur Hans van Leeuwen.
We merken dat de omgeving steeds kritischer wordt op de hinder die door geluid en trillingen ontstaat. Omdat woonwijken steeds dichter bij en ook over het spoor gebouwd worden, bijvoorbeeld. Maar ook de aandacht voor deze milieu- en duurzaamheidsaspecten bij nieuwe of te wijzigen spoorlijnen, remises en emplacementen is noodzakelijk. Bij veel van dergelijke projecten is DGMR betrokken.
Specialistisch
Onze adviseurs voeren zeer specialistische technische onderzoeken. Niet alleen om geluid- en trillingshinder tegen te gaan, maar de informatie daarover ook te vertalen naar assetmanagement. In samenwerking met Sensornet is het mogelijk om op basis van meetgegevens het onderhoud aan materieel en spoorstaven te voorspellen.